Sweet Sunday

Godmorgon!
Min lördag var inte alls så tokig. Efter allt städande kände jag att jag behövde lite luft så jag trotsade det trötta Gäteborgsvädret och gav mig ut på en riktig långpromenad.

Hittade ett bra recept igår för er som vill att det ska gå snabbt!

Gnocci med spenat:

Gnocci
200 g svamp (jag körde trattkantareller)
Färsk spenat (går lika bra med fryst)
Citron
Pinjenötter (valnötter är också toppen!)

Rensa svampen och stek upp den i lite rapsolja tillsammans med salt och peppar (jag slängde även i lite smör för smakens skull). Koka pastan enligt anvisningar. Rosta nötterna lite lätt i en stekpanna. Blanda svamp, nötter och spenat med den färdigkokta pastan och pressa över lite citron, voilá!

Efterrätt blev avokadoglass, mitt nya beroende?!


Nu: frukost


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0